Gimnazjum nr 3 w Piotrkowie Trybunalskim
im. Aleksandra Kamińskiego

Wycieczka do Waszawy kl. 1d i 2d

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 4 =
Link
zdjęcie

Dnia 30 października 2015 r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Uczestnikami tej wycieczki byli uczniowie z klasy 1D i 2D. Opiekunami natomiast byli: pani Justyna Kowalczyk, pani Iwona Lisiak, pani Emilia Wajszczyk i pan Karol Baryła.

Zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, szliśmy szlakiem warszawskich powstańców z 1944 roku. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego obok którego widnieje ogromna Kolumna Zygmunta. Następnie przeszliśmy na Stare Miasto, stoi tam pomnik Syrenki. Kolejnym punktem zwiedzania był Barbakan i pomnik Małego Powstańca.
Następnie udaliśmy się na Cmentarz na „Powązkach”. Chwilą ciszy uczciliśmy pamięć spoczywających tam powstańców, żołnierzy AK, harcerzy z Szarych Szeregów i innych bezimiennych (m.in. Aleksandra Kamińskiego, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego). Kolejnym celem naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem muzeum oraz obejrzeliśmy film „Miasto ruin”.
Na zakończenie naszej wycieczki udaliśmy się na Niewidzialną Wystawę, gdzie osoby niewidzące i niedowidzące przybliżyły nam „swój świat”.